Komunikat zawodów o MO Okręgu w dysc. muchowej 16-18 maja 2025 r.

KOMUNIKAT ORGANIZACYJNY MUCHOWYCH MISTRZOSTW OKRĘGU WAŁBRZYCH 2025

 

 

Okręgu Polskiego Związku Wędkarskiego w Wałbrzychu organizuje w dniach 16-18.05.2025 r. Muchowe Mistrzostwa Okręgu. Zawody zostają przeprowadzone na żywej rybie w 3 turach, w klasyfikacji indywidualnej, zgodnie z przepisami zawartymi w Zasadach Organizacji Sportu Wędkarskiego cz. 9. Regulamin zawodów w wędkarstwie muchowym oraz z zachowaniem wymiarów i okresów ochronnych ryb zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 12 lipca 2023 r. w sprawie szczegółowych warunków ochrony
i połowu ryb w powierzchniowych wodach śródlądowych.

Zawody będą obsługiwane przez Główną Komisję Sędziowska w składzie:

Sędzia główny – Krystian Bednarczyk

Sędzia sekretarz – Tomasz Dańko

Sędzia sektorowy – Patryk Biegus

Planowany teren zawodów:

sektor A – rzeka Wisła od ujścia Dobki do mostu w centrum Ustronia

sektor B – rzeka Wisła od mostu na Lipowiec do Skoczowa

sektor C – rzeka Brennica od mostu drogowego w Górkach do ujścia do Wisły

Szczegółowe mapki stanowisk zostaną podane na odprawie zawodów. Zawodnicy łowią na stanowiskach jednoosobowych.

W dniach 9-16.05.2025 r. na terenie zawodów wędkowanie dla uczestników zawodów i osób towarzyszących jest zabronione pod rygorem dyskwalifikacji. Prawo startu mają wszyscy zawodnicy zgłoszeni przez swoje macierzyste Koła, wraz z protokołem uczestnictwa w mistrzostwach Koła.

Każdy zawodnik zobowiązany jest do posiadania urządzenia (telefon, aparat fotograficzny) obsługującego karty mikro SD do wykonywania zdjęć złowionych ryb. Sposób dokumentowania złowionych ryb: Przed turą zawodów każdy zawodnik otrzymuje miarkę z oznaczeniem tury zawodów, kartę startową i kartę mikro SD. Karty pamięci dostarcza organizator. Zawodnik zobowiązany jest do sprawdzenia poprawności funkcjonowania karty pamięci w swoim urządzeniu. Zawodnik (nie dopuszcza się udziału/pomocy osób trzecich) po podebraniu ryby wykonuje fotografię ryby na miarce z ustawioną datą i godziną. Zdjęcie na miarce wykonujemy kładąc rybę na prawym boku z pyszczkiem skierowanym w kierunku „0” na miarce i płetwą grzbietową u góry zdjęcia, tak by widoczny był wynik pomiaru i cała ryba. Następnie uwalnia rybę i wpisuje wymiar do karty startowej oraz robi zdjęcie karty. Sekwencja zdjęcie/zdjęcia ryby i karty musi być zachowana. Zdjęcia niewyraźne, nieobejmujące całej ryby itp. spowodują niezaliczenie wyniku. Podczas łowienia podbierak (siatka) musi być trzymana poza wodą, nie dotyczy podbierania ryby i wykonania zdjęcia. W przypadku złego obchodzenia się ze złowiona rybą, przyjęcia pomocy osoby postronnej podczas dokumentowania połowu zawodnik zostanie ukarany upomnieniem, niezaliczeniem złowionej ryby lub dyskwalifikacją w zawodach.

Film instruktarzowy:

https://www.youtube.com/watch?v=jpigaLU4bio

Po zakończeniu tury zawodnik zobowiązany jest do zdania karty startowej i karty pamięci, szkodzenia kart obciążają zawodnika. Odbiór i zdanie kart w bazie u organizatora.

Koszty uczestnictwa w zawodach – 140 zł/osoba

Zawodnicy zgłoszeni, a nie uczestniczący w imprezie ponoszą koszty na równi z pozostałymi.

Organizator nie zapewnia uczestnikom zawodów zakwaterowania oraz transportu na łowisko.

Biuro zawodów mieścić się będzie w:

Agroturystyka „PROMYCZEK” Żarnowiec 41 43-438 Brenna tel.: 517 694 165

Istnieje możliwość zakwaterowania w bazie zawodów w cenie 70 zł/noc/osobę.

Kontakt do organizatora: Krystian Bednarczyk tel.: 503 076 809 email: kristi161@interia.pl

Prosimy o nadesłanie zgłoszeń udziału w zawodach w nieprzekraczalnym terminie do dnia 5 maja 2025 r. na adres pzw.okregwalbrzych@gmail.com

Wpłaty startowego na konto: Okręg PZW Wałbrzych, ul. H. Sienkiewicza 4/2, 58-300 Wałbrzych Nr konta: 14 1090 2271 0000 0005 8400 0554

Wpłaty startowego prosimy dokonywać w terminie do 9 maja 2025 r. Wpłaty gotówkowe przed zawodami nie będą przyjmowane. W zgłoszeniu należy podać imiona zawodników.

 

PROGRAM ZAWODÓW:

Piątek  16.05.2025

-18.00-20.00- rejestracja zawodników, otwarcie zawodów, losowanie

 

Sobota 17.05.2025

-7.00-7.30- odbiór kart startowych I tura w bazie zawodów

-8.00-8.30- wejście na stanowiska, przygotowanie do zawodów

-8.30-11.30- I tura zawodów

-12.00-14.00- zdanie kart startowych, obiad, odbiór kart startowych II tura w bazie zawodów

-14.00-14.30-wejście na stanowiska, przygotowanie do zawodów

-14.30-17.30- II tura zawodów

-18.00-19.00- zdanie kart startowych II tury

 

Niedziela 18.05.2025

-7.00-7.30- odbiór kart startowych w bazie zawodów

-8.00-8.30- wejście na stanowiska przygotowanie do zawodów

-8.30-11.30- III tura zawodów          

-12.00-12.30- zdanie kart startowych

-12.30-13.30-obiad

-13.30-14.00- zakończenie zawodów

Program z przyczyn organizacyjnych może ulec zmianie.

 

 

 

                                                                                                                                                                                                               OKS przy ZO PZW
                                                                                                                                                                                                                 
 w Wałbrzychu

Pliki do pobrania

  • komunikat-organizacyjny-muchowych.pdf

    • 0.49 MB